måndag 23 januari 2012

examen, spyor och minimojer!

I fredags tog jag min sjuksköterskeexamen! :D Hur sjukt är inte det???!! overkligt.. men sant :) så nu är man sjuksköterska :D

Jag firade med mina nära å kära med fin middag på brända bocken i gävle :) mysigt värre med känslosamma tal och glädjetårar <3

På lördagen firades det med klasskompisarna i bollnäs med trerätters :)

Eftersom det är så att jag har en bebis i min mage så blev de inte så mycket festande för min del ;p men vad gör det :p
Jo, du läste rätt :) Jag ska bli tvåbarnsmamma, och J ska bli pappa (världens bästa kommer han bli <3) :D
Om jag mår bra??!! höhö.. nä! Jag kräks HELA tiden, å då menar ja heeeela tiden.. vart inlagd för ett par veckor sen pga intorkning, men lite dropp och injektioner senare så kan jag iaf kliva ur sängen om dagarna.. vissa dagar är bättre andra sämre..

Idag var en av de sämre dagarna.. har inte fått behållt nån mat på hela dagen, inte fått i mej så mycket heller för ja mår så sjukt illa.. bläschhh..!

J har börjat skolan idag! :) Här har jag efter 3 års kämpande äntligen blivit klar, haha ja då ska han börja.. :p Vi älskar studielån!!! :D
Tror iaf att min älskling kommer bli den bästa läraren i världen ;)

Lilla M är iaf världens sötaste 3 åring <3 idag när jag hämtade henne från dagis säger hon:
M: Mamma, vet du vad???? :)
J: nej...vadå?
M: Jag ska få en lillasyster!
J: va kul! fast det kanske är en lillebror, det vet vi ju inte! :)
M: näää... jag ska få en lillasyster jag! Hon ska heta Ella!
J: jaha, vill du inte ha en lillebror då?
M: Joo.. jag skoja bara, jag vill ha en lillabror i stället. Men han ska inte heta ella, han ska heta Olle!

hehe.. 10 min senare...

M: Mamma.. vet du vad?? Jag vill inte ha lillebror längre jag vill ha lillasyster.. Hon ska heta Jukka!

hahaha sötnöt <3

Nu sitter jag & M och kollar på Agust å minigojerna (dvs arthur och minimojerna) :)
Snart är de natta för den minsta av oss, då ska ja jäsa ner mej i soffan & försöka mej på lite kvällsfika.

det var första blogginlägget det, OCH jag överlevde! :)

På återseende..
Puss J

2 kommentarer:

Malin carlsson sa...

Oj, grattis till tillökningen. Vad roligt :) när ska du ha? Kram malin

AC sa...

Haha underbar hon är då Matilde! :D
Jag spydde som en liten gris båda mina graviditeter. Ända fram till v.32, sen gjorde allting bara ont istället. Jag fick käka Postafen som om det vore godis och köpt såna där Seabands från apoteket som skulle hjälpa mot illamående men näe, det hjälpte ju föga. Hoppas du mår bättre snart iaf - annars ska du veta att jag lider med dig ;)
Grattis igen, så kul att ni ska få tillökning! Hoppas att bebisen ärver din uppsättning av hårsäckar bara hehehe..