tisdag 24 januari 2012

Jobb, hästar & sjunde himlen!

9 dagar kvar tills jag ska kliva in på medicinavdelningen i Bollnäs och jobba som sjuksköterska!! tjoho vad kul! :) men oerhört nervöst! :s


Hoppas verkligen att illamående ger med sig så att man kan leva ett någorlunda normalt liv iaf.. den här morgonen har inte varit av de bättre mornarna.. :/ Skulle träffa min fina vän S idag, men de blev inget med det.. inte så trevligt att bjuda på fika inne på toaletten liksom eftersom jag bodde där hela fm..
haha ja det är väl bara att skratta åt eländet! Tror ändå att det var ännu värre när jag väntade M om jag inte minns fel..
Man mår ju iaf illa för en god sak.. så bara att stå ut och hoppas de ger sej snart, med matilde höll det i sig på det värsta viset ända till v. 26!!!! men nu ska vi inte tro att de här ska bli lika plågsamt! :)

Snart är det dags att börja packa flyttkartonger åxå för den 1 april flyttar vi till Väster! :) M pratade om det imorse och sa att hon längtade tills vi skulle flytta till hennes nya rum :)

Det jag kommer sakna minst med den här lägenheten är den förbannade plogbilen... helt allvarligt så tror man att det är jordbävning när den skrapar-skrapar-skrapar i typ 111:a timmar mitt i natten utanför fönstret... blev inte många timmars sömn inatt om man säger så... och när det väl var färdigplogat då vaknar matilde och är världens energiknippe! Yeay.. :p

När jag blir stor ska jag köpa en häst! :D Åh vad jag vill ha en häst... jag hade ju häst när jag var liten och bodde i ljusdal, och sen red man hos kompisar och på ridskola i flera år.. men sen då???? jag har nog inte ridit sen jag var 16 kanske :/
Så när jag blir stor, då ska jag skaffa mej en häst! en jättefin, snäll häst! som matilde åxå kan rida på :) och en guldfisk, det har jag åxå alltid velat ha ;)


Jag sitter just nu och kollar på sjunde himlen! :S haha va fan.. vem kollar på det liksom? Småungarna i den serien är ju mer moralpredikande än vad dom vuxna är.. nä ni - kanalbyte!

och minimodellerna... !!! och deras mammor... kollade på det igår.. herregud säger jag bara.

Åh "sofias änglar", det räcker med att säga att tårarna forsade i soffan på oxtorget..

jag grinar åt allt just nu, vet inte om det är hormonerna eller om det bara är jag :p jag är ju så här annars också typ :p allt som innehåller sorg/glädje/lycka/berör på nåt sätt.. å jag bara tokgråter. fånigt ;p

Ha en bra dag alla!
Nu ska jag försöka göra lite nytta..


Puss J

2 kommentarer:

pipan sa...

Ah, nu går det att kommentera! :D Du får ta med dig lillhjärtat och umgås med våra hästar om längtan blir för stor...men en guldfisk borde du väl kunna skaffa dig omgående, det är ju inte lika komplicerat (och dyrt.) Kram <3

Sofie sa...

Finaste!! Vi kommer att hinna med massor av fika, vi har ju resten av livet på oss! Snart släpper det (hoppas jag) åh vi kan träffas, och tjattra och fika massor! Du som varit så otroligt duktig med skolan och fått jobb, klart du kan fixa till det med häst åh, om du vill! <3 puss